Cum va arata topul agentiilor de media in 2009
'Fiecare euro investit in media trebuie sa se intoarca neaparat intr-un rezultat de vanzari'
10% din echipa, dedicata online-ului
3 / 4

10% din echipa, dedicata online-ului

Anul acesta, Prajisteanu isi propune sa intareasca pozitionarea Mediaedge:cia ca agentie de planificarea comunicarii si implementare media, pozitionare realizata prin adaugarea de noi servicii specializate, suplimentar celor traditionale de media planning & buying. Agentia are astazi patru divizii specializate: MEC Interaction - proiecte online, MediaLab – intelegerea consumatorului si instrumente de validare a ROI, MEC Access - parteneriate si sponsorizari de evenimente in domenii precum arta, cinematografie, sport si muzica si MEC Retail – comunicare in-store si indoor.

Seful Mediaedge:cia mizeaza puternic pe online, “suportul care nu ofera doar vizibilitate la nivel de branding, ci este, in multe cazuri, un canal de vanzari catre consumatoul final”. Echipa MEC Interaction are de curand un al treilea membru, intentia lui Prajisteanu fiind sa mai angajeze un om pana la sfarsitul anului. Dintr-un total de 40 de angajati, echipa de online ar reprezenta astfel 10%.

Proiectele pe Internet absorb mai mult de 4% din rulajele Mediaedge:cia, un procent care depaseste media pietei. Divizia isi va largi gama de servicii, dincolo de planning-ul si buying-ul de bannere. O componenta importanta este publicitatea pe motoarele de cautare, care, desi reprezinta doar circa 3 procente din totalul investitiilor online, are un mare potential de crestere, potrivit lui Marius Pahomi, Business Development Manager, MEC Interaction.

“Chiar daca primele luni au fost timide, sunt convins ca online-ul are doar potential de crestere. Sper ca va fi undeva intre 10-15%”, estimeaza Prajisteanu. Per total, piata de media va scadea anul acesta cu pana la 20 de procente. Pentru presa scrisa, scaderea ar putea fi dubla, datorata, in parte, migrarii cititorilor spre online.

Televiziunea va atrage in continuare cele mai mari bugete, fiind considerata un mediu cu influenta directa asupra vanzarilor. Fata de anul trecut, bugetele pentru TV vor fi mai mici cu 10%. Cu acelasi procent vor scadea si investitiile in radio, care va ramane un mediu atractiv in 2009 datorita potentialului de comunicare a promotiilor. OOH-ul va fi sever afectat (-20%), fiind un mediu complet nemonitorizat, fapt ce ii scade nivelul de atractivitate pentru foarte multi clienti in actualele conditii de criza.

Scaderile ar putea fi mai mari de atat, spune Prajisteanu. Insa faptul ca in lunile martie-aprilie-mai investitiile in media s-ar putea situa chiar peste nivelul celor de anul trecut, ii permite sa porneasca de la un scenariu optimist.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri