Voci din online
Voci din print
Iulian Comanescu: Modelele de succes sunt in zona finantarii prin venituri din publicitate, fie acestea si afectate de criza
3 / 4

Iulian Comanescu: Modelele de succes sunt in zona finantarii prin venituri din publicitate, fie acestea si afectate de criza

“Daca n-ar fi vorba de Rupert Murdoch, as zice ca e o prostie. Cred ca modelele de succes sunt in zona finantarii prin venituri din publicitate, fie acestea si afectate de criza. Abonamentele sau alte forme de venituri de la cititori, pe online, pot avea succes doar in cazul niselor, al continutului customizat si altele asemenea. E vorba de a lua mult de la putini, mai curand”, declara consultantul media Iulian Comanescu.

Potrivit acestuia, asemenea idei "vin dintr-o gandire de tip managerial, pe termen scurt sau mediu, si arata o oarecare deruta".

"Ingrijorarea tine de faptul ca presa nu e sustenabila la actualele scheme de resurse umane, din veniturile de print/publicitate, principala sursa. Desigur ca oamenii de decizie nu pot neglija bugetele si obiectivele de profitabilitate (sau macar break even) pe care le au. Ma indoiesc insa ca o astfel de abordare ar avea ceva vizionar in ea", afirma Comanescu.

In opinia lui Comanescu, renuntarea la gratuitatea continutului online ar putea fi adoptata de grupurile clasice, "care nu se disting neaparat prin o buna intelegere a Internetului si au pierderi mari in print, pe care ar putea incerca sa le echilibreze prin online".

"Publisherii nativi de Internet vor avea insa, dupa toate estimarile, un an acceptabil. Mai multe voci avizate estimeaza o crestere de 20% a veniturilor din reclama (bannere) in 2009, pe online", precizeaza Iulian Comanescu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri