Cea mai controversata oferta de vanzari a Pro TV-ului
Antenele reactioneaza. Clientii aproba
Cine are de pierdut in urma discounturilor
Alternative non-GRP
Cand se intoarce TV-ul la preturile din 2008?
2 / 6

Antenele reactioneaza. Clientii aproba

La cateva zile dupa ce Pro TV si-a anuntat oferta, trustul Intact a reactionat lansand catre agentii “Monthly loyalty program”. Antenele si-au stabilit un pret mai mic decat Pro TV, vanzand punctul de audienta cu 89 de euro pe Antena 1 si cu 40 de euro pe celelalte posturi. Intervalul pentru care se negocia oferta era de cate o luna (fata de patru luni, la Pro TV), iar numarul de GRP-uri cumparate la oferta era de cel mult 25% din cantitatea achizitionata in luna anterioara la pret intreg.

“Vrem sa luam mai multi bani din piata sau sa ne conservam partea care credem ca ni se cuvine in raport cu cota noastra de audienta”, spune Laurentiu Ionete, general manager Clir Media, regia de publicitate care vinde spatiul Antenelor. Ionete se declara convins ca oferta va atrage clienti din toate categoriile, dat fiind mecanismul lunar de aplicabilitate. Cat despre gradul de ocupare al spatiului de reclama pe televiziunile trustului Intact, managerul estimeaza ca acesta va fi mai redus, in urmatoarele patru luni, cu 10-15% fata de anul trecut.

Clientii au primit cu mare atentie ofertele de genul “Stimulus package” sau “Monthly loyalty program”, spune Roxana Buha, buying director al agentiei de media Starcom, “mai ales ca fiecare avea diverse constrangeri”. “Desigur, i-am consiliat pe fiecare in parte daca e oportun sau nu sa aplice”.

Ofertele publice facute de Pro si de Antena pot fi folosite de toate categoriile de clienti – cu bugete de la cateva milioane la cateva zeci de mii de euro, este de parere Dan Balotescu (foto), general manager al agentiei Media Investment. “Clientii nostri au reactionat pozitiv la ofertele trimise de statiile TV in ultima perioada. Intr-un an de criza, in care fiecare client se confrunta cu probleme reale, caracteristice industriei din care face parte, astfel de demersuri sunt bine primite deoarece reflecta o intelegere din partea mediei a problemelor reale din piata”.

Si Bogdan Prajisteanu, director general la Mediaedge:cia Romania, considera ca reducerile de preturi sunt normale in conditiile in care furnizorii raman cu stocuri (airtime) considerabile nevandute. O astfel de practica ii incurajeaza pe investitorii in publicitate sa comunice consistent chiar si in ciuda reducerii semnificative a bugetelor de promovare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri