Coca-Cola: Online-ul, un “must have” in orice mix de marketing
Henkel: Nu excludem posibilitatea unor campanii exclusiv online
Vlad Popa: Asteptam crestere pe FMCG si revigorare pe Financiar si Auto
Bugetele, incerte. Pragul minim este foarte important
4 / 5

Bugetele, incerte. Pragul minim este foarte important

Pe de alta parte, Dragos Gurarosie, director executiv F5 X-Media, regia de vanzari online, cross-media si neconventionale parte a grupului Realitatea-Catavencu, afirma ca domeniile care au comunicat mai puternic in aceste cinci luni sunt variate si, in general, este vorba fie despre clienti care au trebuit sa comunice din motive de rebranding, fie de clienti care, pentru a trece peste aceasta perioada dificila, au construit diverse oferte. Printre clientii remarcati de acesta se numara companiile aeriene low cost, asigurari, precum si companii din domeniul bancar, telecom si auto.

In opinia reprezentantului InternetCorp., in piata de publicitate online se resimt doua tendinte majore.

“Cei care au cheltuit constant pe media online si sunt familiarizati cu ea incearca proiecte mai deosebite si au marit ponderea online-ului in mix-ul de media. Pentru un segement mai mic de clienti, media online este inca o incercare, un test si din cauza crizei, au redus testele si consumul pe online”, explica Popa.

Ca urmare a actualului context economic se observa usor unul din avantajele online-ului: pragul de intrare-valoarea minima a unei campanii care produce rezultate, este foarte jos, precizeaza Gurarosie.

“Intr-o perioada in care bugetele sunt incerte sau sunt ajustate constant pragul minim este foarte important. Cu siguranta online-ul nu este doar o alternativa de criza, dar criza ii pune in valoare o parte din avantaje. Pe langa pragul de intrare, partea inovativa, interactivitatea si flexibilitatea sunt alte atuuri apreciate de clienti. In plus, intr-o perioada in care clientii incep sa puna accentul pe rezultate, online-ul ofera cateva posibilitati ieftine de masurare ale rezultatelor. Procesul este inca la inceput, dar este un important punct de plecare pentru cresterea ponderii online-ului in split-ul de media”, afirma reprezentantul F5 X-Media.

Acesta considera ca in lunile urmatoare se va vedea mult mai clar cat de mult a afectat criza piata romaneasca si companiile prezente in acest mediu.

“Este greu de dat pronosticuri, dar parerea mea (speranta mea!) este ca pana in toamna, cel putin, o sa fie la fel ca in perioada prin care am trecut. Nu stiu ce se va intampla din toamna. Parerile sunt impartite astfel: o parte din piata crede ca o sa se simta o ameliorare a situatiei-parere bazata si pe prognoza BNR; o alta parte sustine ca banii care s-au rulat pana acum sunt ceea ce mai aveau prin visterie companiile, iar pesimistii, care sunt destul de multi, spun ca nu mai avem scapare”, declara Dragos Gurarosie.

In alte tari, online-ul nu mai este de multa vreme privit ca o alternativa, indiferent de situatia economica, precizeaza Gurarosie.

“La ei online-ul este o necesitate intrucat modul de a consuma media s-a schimbat, posibilitatile de targetare sunt mult mai mari si mai bune, oamenii de marketing vor sa cheltuiasca mai eficient si, nu in ultimul rand, sunt mult mai deschisi spre inovatie decat cei de la noi. In Romania, din dorinta de optimizare a costurilor, a crescut numarul campaniilor CPC (Cost per click) si CPL (Cost per lead), in defavoarea campaniilor la CPM (Cost per mie). Mai mult decat atat, ca urmare a trendurilor externe si ca raspuns la usoara schimbare a modului de consum, online-ul a crescut in preferintele advertiserilor”, afirma directorul executiv F5 X-Media.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri