'IQ', o revista inaintea timpului ei
Cum se face un customer magazine
O piata mica, dar cu potential
2 / 4

Cum se face un customer magazine

Ca mediu de comunicare, o revista pentru clienti ofera un avantaj pe care celelalte medii nu il pot promite: mult timp si spatiu alaturi de cititor. Daca un spot TV dureaza 30 sau 45 de secunde iar un ad de presa nu se intinde de obicei pe mai mult de o pagina, un customer magazine va pastra contactul cu clientul intre 30 si 45 de minute, iar cantitatea si forma informatiei este stabilita de compania care il produce.

Provocarea insa tocmai aici se ascunde: cum creezi revista astfel incat continutul sa fie interesant pentru consumator, dar sa si serveasca scopului urmarit de brand? “Continutul trebuie sa fie jurnalistic. Cei din departamentele care au generat produsul trebuie sa se uite la el ca la o revista. Pentru ca relatia emotionala pe care o are cititorul cu produsul trece obligatoriu prin filtrul editorial: inovatia editoriala, inovatia grafica, asta leaga cititorul de produs”, explica Puiu.

Cititorul nu isi doreste ca brandul sa i se adreseze pe un ton persuasiv, sa citeasca o brosura sau sa i se vanda ceva. Mesajul de marketing intr-un customer magazine trebuie privit ca un lac subteran, acoperit bine de un munte de continut cu care cititorul sa se poata asocia cu placere: informatii folositoare, care sa ii completeze peisajul de divertisment sau sa il indrume spre un anumit stil de viata. Limbajul trebuie sa fie cald si pe intelesul cititorului, fara exprimari corporatiste.

Dincolo de toate astea, prima conditie pentru ca o revista pentru clienti sa aiba succes este sa fie gratuita. “Plusvaloarea in capul consumatorului vine o data din continutul editorial pe care i-l dai si inc-o data vine din lipsa efortului de a scoate bani din buzunar. Atunci cand pui un pret pe coperta unui customer magazine poate sa functioneze. Dar mi se pare ca e o minciuna pe undeva”.

Gratuitatea nu se traduce neaparat in cheltuieli foarte mari pentru companie, deoarece customer magazines se pot intretine si singure, prin vanzarea de spatiu publicitar unor branduri din alte categorii, care se muleaza pe mesajul transmis de revista. O astfel de miscare ofera si mai multa credibilitate publicatiei.

Investitia intr-un customer magazine variaza, in functie de periodicitate, tiraj si numar de pagini, de la 10.000 de euro la cateva sute de mii pe an. Pretul include realizarea conceptului revistei, a layout-ului, scrierea articolelor, costurile de tipar, strategia de marketing. Intregul proces poate fi realizat in-house, de catre unul din departamentele companiei, sau poate fi externalizat catre o agentie specializata.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri