'IQ', o revista inaintea timpului ei
Cum se face un customer magazine
O piata mica, dar cu potential
3 / 4

O piata mica, dar cu potential

In 2002, Iulian Puiu si Diana Capatina (foto) au pus bazele agentiei Re:ply. Doi ani mai tarziu, au realizat un proiect de revista si l-au prezentat companiei Sensiblu. Revista “Blu” unul dintre cele mai longevive customer magazines, a aparut intr-un tiraj de 150.000 de exemplare. De atunci, au mai realizat revistele “Oxygen” pentru Distrigaz Sud, “Resurse” pentru Intersource, “Volkswagen Spirit” pentru Porsche si “Styler” pentru Baneasa Shopping City.

Intre timp, piata s-a mai populat cu jucatori specializati precum The RECP (care a realizat revista “ON” pentru Vodafone, Mercedes/Mitsubishi/Opel/Toyota Magazin, “LIV” pentru Volvo, “PGI” pentru Porsche, “Unique” pentru Unicredit) si Media10 (“Calator Euroline”, “Insight TAROM”, “Airport View” si “Be Blue Air”). In general, categoriile care se preteaza la customer magazines sunt retailerii, serviciile financiare, producatorii auto si telecomul.

Pe aceasta nisa au mai intrat si trusturile de presa Sanoma Hearst, Edipresse si Burda, care au departamente specializate si unele agentii de PR care realizeaza, la un nivel mai mic, customer magazines. Administratia locala a intrat in zona de customer magazines prin revistele facute de primarii, precum “Cartierul meu” (sectorul 5, Bucuresti) si “Capitala capitalei” (sectorul 1).

Cu toate acestea, piata romaneasca de reviste pentru clienti nu poate fi estimata valoric pentru ca cele mai multe titluri nu sunt auditate, cele care vand publicitate nu au rate card-ul public, iar micile reviste din provincie le scapa din vedere jucatorilor din Bucuresti. Potrivit celor de la Re:ply, piata s-ar putea situa undeva in jurul a 1,5 milioane euro, suma ce include serviciile de creatie, tipar, distributie, precum si incasarile din publicitate.

“E o industrie care creste. Daca spui ca aici sunt 2 sau 3 milioane de euro, pentru unii poate parea neinteresant. In Europa e 1 miliard de euro. Inseamna ca exista potential”, spune Capatina.

Nevoia companiilor de a comunica direct si targetat cu publicul ar putea duce anul acesta la o dezvoltare a pietei, pe care o asteapta urmatorii pasi, facuti deja in strainatate: Internetul si telefonul mobil.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri