Piata de publicitate online in primul semetru: Haotica si sub nivelul lui 2008
Principalele tendinte in piata
Unde ne situam
De la stadiul “vreau si eu un banner” la campanii cu un concept interactiv puternic
Ce industrii si formate au facut zgomot in publicitatea online
Presedintele IAB Europe despre piata de publicitate online
6 / 7

Presedintele IAB Europe despre piata de publicitate online

Piata de publicitate online din Europa s-a situat anul trecut la valoarea de 12,9 mld. euro, in crestere cu 20% fata de 2007, in ciuda contextului economic dificil, arata un studiu realizat de IAB Europe si PricewaterhouseCoopers.

“In cele mai multe cazuri, piata de publicitate online in primul semestru a stagnat sau a avut o evolutie nagativa in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele lunare sunt foarte greu de estimat”, a declarat, pentru Wall-Street, Alain Heureux (foto), presedinte si CEO IAB Europe.

Printre tendintele identificate de presedintele IAB Europe se numara utilizarea platformelor digitale in strategia de marketing, urmarirea performantei si click-urilor si mai putin a brandingului.

“Am mai observat o foarte buna activitate creativa din partea unor agentii independente sau care fac parte din grupuri mai mari, ceea ce demonstreaza faptul ca emotia si implicarea consumatorului pot fi obtinute in spatiul digital”, spune Heureux.

In opinia oficialului IAB Europe, 2009 va reprezenta un an de stagnare pentru majoritatea pietelor mature din Europa, respectiv de crestere modesta pentru pietele in curs de dezvoltare.

S-ar putea sa terminam anul intr-o nota pozitiva, de 4-5% crestere, in cazul in care reusim sa-i convingem pe advertiseri ca platformele digitale sunt capabile sa furnizeze preferintele de brand, top of mind (primul brand mentionat de un respondent intr-un sondaj), un numar mare de expuneri intr-o campanie publicitara precum si alte instrumente de planificare de branding. Chiar daca industria va stagna, ponderea online-ului in comparatie cu alte media va creste, ceea ce inseamna ca in multe piete ar putea trece de 15%, ajungand in Top 3 media”, considera Alain Heureux.

In ciuda crizei, companiile care au continuat sa investeasca in online, la nivel european, fac parte din domenii precum auto, asigurari, banking, turism, telecom si FMCG, spune presedintele IAB Europe.

Potrivit raportului realizat de IAB Europe si PricewaterhouseCoopers, tarile din Europa care au inregistrat anul trecut cele mai importante cresteri, in raport cu anul 2007, au fost Slovenia (77%), Polonia (60%), Austria (45%), Finlanda (34%) si Turcia (33%).

Primele 10 piete europene detin impreuna 93% din valoarea totala a industriei de publicitate online.

Valoarea totala a pietei de publicitate online din Romania in 2008 a fost de 72.417.533 lei (aproximativ 19,66 mil. euro), in crestere cu 70% fata de anul anterior, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Cititi si Nivelul de optimism si importanta celui mai recent raport despre publicitatea online

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri