Prolog
Strategia back to basics
Business-ul, ca un scaunel cu trei picioare
Posibile achizitii incepand de anul viitor
3 / 5

Business-ul, ca un scaunel cu trei picioare

Business Review a realizat, in 2007 si 2008, venituri anuale de peste 1 milion de euro. “Nu vorbim de un business mare, ci de o companie buna cu perspective bune. Aici suntem”, spune Avery. Insa criza i-a adus, din punct de vedere financiar, in punctul in care vor avea venituri cu cel putin 50% mai mici in 2009, din cauza scaderii pietei de publicitate. Veniturile revistei proveneau pana acum, in cea mai mare parte, din publicitate. Situatie care trebuie sa se schimbe.

“Ideal, vrem sa arate ca un scaunel cu trei picioare: o treime publicitate, o treime evenimente si o treime abonamente”, spune publisherul.

Sa le luam pe rand: pe zona de publicitate, prima miscare a lui Avery a fost sa orgainzeze un eveniment la sfarsitul lui septembrie, la care a invitat oameni din agentiile de media, publicitate si PR. Le-a prezentat noul format al revistei si noua sa forma de functionare – independent de BMG. Reactiile au fost incurajatoare, povesteste americanul. “Cred ca oamenii au fost asigurati ca Business Review are un viitor, ca echipa de baza e acolo, aproape pana la ultima persoana din unitate, eu sunt acolo si cred ca asta a fost foarte reconfortant pentru toata lumea. Am primit foarte multa sustinere. Acum, daca asta se va transforma in multe comenzi de publicitate pana la sfarsitul anului, nu cred. Mai avem sase saptamani pana la sfarsitul anului, dar cred ca asta ne pozitioneaza foarte bine pentru anul viitor”.

Business Review isi imparte piata de publicitate cu o mana puternica de titluri de business, printre care Business Magazin, Money Express, Capital, Forbes si chiar Biz. Aproape toate fac parte din trusturi de presa care au forta de a oferi pachete integrate de publicitate TV-print-online. Alternativa Business Review este audienta nisata, superpremium, pe care o poate oferi advertiserilor: expati, dintre care multi ocupa functii de general si country manageri in Romania (aproximativ 50%) si manageri romani de top (ceilalti 50%).

Asa ajungem la cel de-al doilea picior al “scaunelului” lui Avery – abonamentele. Business Review se distribuie in prezent doar pe baza de abonament, in hoteluri si restaurante premium, in institutele culturale romanesti din lume si in curand la bordul liniilor aeriene. Publisherul nu intentioneaza sa scoata revista la tarabe, ci sa-si largeasca baza de abonati, printr-o campanie de abonare targetata. Dupa ce va lansa noul site al revistei, o parte din continut va fi contra cost, pe baza de abonament. Aceasta varianta va prinde mai ales in randul abonatilor din strainatate, care vor plati 90 de euro pentru abonamentul la varianta digitala, in comparatie cu 300 de euro, la varianta tiparita. Profitul companiei va ramane acelasi, sustine Avery, diferenta de cost fiind oricum redusa la cheltuielile cu posta, distributia si tiparirea.

In prezent, Business Review are o audienta estimata de 10.000 de cititori (nu poate fi masurata exact, din cauza revistelor gratuite din hoteluri si restaurante). Pana la sfarsitul lui 2010, Avery isi propune sa adune 15.000 de cititori ai editiei tiparite si 10.000 ai editiei online. “Credem ca online-ul va dubla, practic, numarul de cititori. Nu vedem audienta online ca ceva care ne va canibaliza editia print”.

In final, pe zona de evenimente, Avery aplica strategia back to basics: mic-dejunuri restranse cu grupuri de cititori, menite sa reconecteze revista la nucleul audientei sale. Li se adauga evenimentele clasice ale revistei, precum Business Review Forum si Business Review Investment Awards, dar si BR Club, unde se organizeaza intalniri de socializare pentru o comunitate de business exclusivista, de genul unei seri la Casino sau degustarea unor vinuri de colectie.

Urmand aceasta strategie, veniturile Business Review ar trebui sa reprezinte anul viitor circa 75% din volumele din 2008 (adica aproximativ 750.000 euro), iar in 2011 sa atinga din nou milionul de euro. “Nu va fi o recuperare rapida. Va fi o recuperare inceata si dureroasa. Pentru intreaga piata”, spune Avery.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri