Piata de publicitate: Scaderi de 10-15%
Agentiile de interactive: Se asteapta miracole. Nu se vor intampla
PR-ul: Cine traieste din media relations se va reinventa sau va muri
Provocarea publishing-ului online: Absorbtia jurnalistilor din print
Provocarea TV-ului: Profitul
Provocarea printului: Supravietuirea
4 / 7

Provocarea publishing-ului online: Absorbtia jurnalistilor din print

Piata de publishing online lupta pentru sporirea cotei din bugetele de media, de la circa 3-4% in 2009, la 10% - un procent „normal”, in opinia lui Dragos Stanca (foto), managing director F5, divizia web a Grupului Realitatea-Catavencu. Procentul poate fi atins in urmatoarele 24 de luni daca publisherii online respecta doua conditii: negocieri transparente cu clientii si agentiile si cresterea calitatii continutului.

In acest sens, o provocare a publicatiilor online este absorbtia talentelor jurnalistice din print, ramase fara obiectul muncii dupa ce ziarele si revistele s-au inchis, mai spune Stanca.

In 2010, publisherii online vor trebui sa mentina un control strict al costurilor, in paralel cu sporirea veniturilor. „Vor trebui sa adopte, uneori, pozitii ceva mai putin prietenoase in negocierile de pret cu advertiserii, pentru a nu mai vinde la preturi derizorii uneori, cu discounturi prea mari”, spune seful F5.

Anul 2011 ii va gasi in top pe cei care vor obtine resursele pentru a-si continua dezvoltarea si in 2010, in ciuda volumului mic de publicitate si a concurentei puternice, apreciaza Augustin Roman, director executiv Gazeta Online.

In opinia lui Mihai Seceleanu, CEO al publisher-ului online Internet Corp, principala provocare pentru playerii din piata de publicitate online este sa treaca peste orgolii si peste interesele personale de business si sa lucreze impreuna. „Pentru ca este nevoie sa identificam si sa implementam acele proiecte comune care pot promova insasi publicitatea online, astfel incat sa obtinem o crestere a ponderii acesteia in totalul bugetelor de promovare”.

Estimari piata de publishing online:

Mihai Seceleanu, Internet Corp: stagnare sau crestere de maximum 10%. Primul semestru va fi mai dificil decat in 2009, urmand sa asistam la o usoara revenire pe finalul anului

Augustin Roman, Gazeta Online:
isi va pastra nivelul din 2009, plus/minus 10%

Dragos Stanca, F5: 15 milioane de euro, advertisingul local in total; 20 milioane euro, daca se adauga investitiile player-ilor internationali, in special Google

Mihnea Vasiliu, Realitatea-Catavencu: nu va scadea, dar nici nu va creste

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri