Declinul
Greselile
Schimbarea la baza
Inovatia
Idei de la manageri I
Idei de la manageri II
6 / 7

Idei de la manageri II

MIHAI GHYKA (foto), director general Starbev Romania

As merge catre un ziar "do it yourself" pe Internet, pe care il poti primi zilnic, la ora la care doresti, pe email, DOAR cu sectiunile selectate de tine, cititor, toate la zi la ora la care il citesti!

Daca as avea afaceri de presa scrisa as pastra revistele de specialitate si as crea un ziar online, dezvoltand baza de date de cititori abonati online.

DRAGOS DINU, consultant, fost CEO A&D Pharma

Eu citesc presa in fiecare dimineata pe net dar soferul meu, care este aproape de 60 de ani, ridica presa scrisa de la receptie pentru a o citi. Ca orice produs, ziarul trebuie sa ajunga la consumator in forma in care acestuia ii este accesibil.

Pot sa fac o paralela cu bancile care si-au deschis foarte multe puncte de retail, recruteaza clienti fara nici un fel de restrictii prin aceste puncte de retail iar ulterior incep sa-I segmenteze iar pe cei care au acces si folosesc uzual Internetul si ii orienteaza catre e-banking. Evident, pe masura ce multi dintre clienti vor migra catre e-banking, punctele de retail se vor reduce ca numar. Cam aceeasi abordare ar trebui sa existe si in cazul media.

ILINCA PAUN, Client Services Director, Colliers International

O solutie pentru ziare este, poate – aceea de a se duce in directia “back to basics”. Cu alte cuvinte, ziarele pot continua sa apara tiparite dar apartinand/afiliindu-se anumitor institutii, ca la inceputul aparitiei lor. Aceste institutii (organisme financiare, ministere, etc.) ar trebui sa subventioneze diverse publicatii si astfel presa ar avea si un puternic rol educational.

STEFAN IORDACHE, COO Leo Burnett Group

Publisherii ar trebui sa-si schimbe perspectiva asupra business-ului pe care il conduc. Daca se vor gandi la print in aceiasi termeni ca pana acum, nu vor reusi sa supravietuiasca. Adica, un ziar nu mai este doar un ziar, ci o combinatie din punct de vedere continut si canale de comunicare.

Totul pleaca de la abilitatea ziarelor de a determina continut de calitate, dar trebuie sa gaseasca mai multe canale de distributie a informatiei, sa particularizeze continutul pe fiecare canal, sa fie relevant fiecarui tip de public. “Un articol din print” trebuie sustinut de un text (nu acelasi) si pe internet, mai multe imagini, grafice, interviuri, sau chiar podcast-uri pe care le poti asculta in masina. Acelasi articol sau chiar o rubrica permanenta poate beneficia de sustinere printr-o emisiune radio sau TV...

Nu mai vad presa scrisa ca un business care poate functiona independent, ci doar interdependent cu online-ul, radioul sau TV-ul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri