Prima intalnire cu Internetul = dragoste la prima vedere?
Cum arata “dependenta de Internet”, dupa 50 de ani
53.000 de conturi Facebook cu o varsta de peste 50 de ani
Cu lipici la publicitari?
4 / 5

Cu lipici la publicitari?

Laurentiu Dumitrescu, managing partner la Digital Star, considera ca utilizatorii de Facebook analizati sunt mai receptivi la publicitatea prin bannere decat un target mai tanar, insa nu sunt foarte atrasi de tot ce inseamna “implicare”. Oficialul Digital Star sustine ca acest public ar putea deveni relevant in mediul online din punct de vedere al publicitatii peste 5 ani.

Relevanta in online a persoanelor peste 50 de ani este determinata de procentul celor care vor adopta acest mediu ca primul sau al doilea canal media, crede Laurentiu Pop.

“Este absolut logic ca atata timp cat potentialii clienti ai produsului tau consuma 80% din timp TV sa mergi pe TV pentru a-I atinge. Din cate stiu eu, pe online sunt sunt aproximativ 10% din total useri utilizatori cu varsta de peste 50 de ani. Astfel ca pentru acei adververtiseri care vor saatinga 500.000+ useri din targetul 50+, Internetulreprezinta un mediu in care ii pot targeta doar peacesti indivizi”, declara Pop.

Cum reactioneaza acesti utilizatori la publicitate? “Daca generatia 2000 face slalom printre ele ( pentru ca au crescut printre site-uri pline de bannere ), userii de peste 50 de ani sunt enervati, agasati pana scapa de acest inconvenient. Metode de interactiune exista cu site-ul, de la click pe X-ul magic la consum de content (comment-uri, like-uri, sharing, messenger)”, raspunde Silviu Caciur.

In tari precum Germania si Olanda au fost dezvoltate website-uri speciale precum Plusonline.nl, Seniorweb.nl, Feierabend.de, Platinnetz.de, care sunt dedicate exclusiv utilizatorilor online peste 50 de ani. Aceste website-uri urmeaza niste caracteristici speciale ale audientei: fonturi marite pentru o parcurgere mai facila a informatiei, accent pus pe vizualuri, accesibilitate crescuta, aplicatii usor de folosit si contin informatii despre sanatate, petrecerea timpului liber, asistenta sociala, calatorii.

“Timpul si poate experimentele de succes din tarile vest europene ne vor spune daca pentru «seniori» ar functiona mai bine o retea speciala, dedicata, asa cum fac site-urile de mai sus”, spune Cristian Manafu (foto).

Acesta crede “intr-o retea locala dedicata”, in conditiile in care, pe plan local, segmentul nu este unul “cosmopolit, fluent in limbi de circulatie internationala si nici nu aspira la cunoasterea lumii inconjuratoare”.

“Totul va tine de educatia segmentului in materie de Internet si de puterea lor de cumparare, ceea ce e relevant pentru advertiseri. Cred ca cel mai distractiv ar fi sa vedem o retea sustinuta de un producator de bere. Parca si vad «Prietenii de pe SeniorBook stiu de ce!», scris mare in header!”, conchide Manafu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri