Prevenirea inainte de toate
Proiecte de criza
O criza politica si de incredere
2 / 4

Proiecte de criza

Agentiile de PR vorbesc rareori despre proiectele de crisis communication pe care le-au facut pentru clienti. Asta pentru ca, de cele mai multe ori, crizele sunt gestionate inainte sa ajunga “out in the open”.

Pe zona de prevenire a crizei, Crenguta Rosu, managing partner DC Communication, mentioneaza programul de auditare si preventie realizat anul acesta pentru Romtelecom. “A presupus evaluarea riscurilor de comunicare , stabilirea de proceduri, documentare manual de criza, implementarea procedurilor in interior, traningul echipelor de management si simularea de criza. Proiectul este deosebit mai ales datorita dimensiunilor organizatiei si foarte diverselor arii de operatiune”, spune ea.

O criza de comunicare vizibila, pe care au infruntat-o toate companiile europene de transport aerian anul acesta, a fost norul de cenusa vulcanica ce a paralizat spatiul aerian pentru mai bine de o saptamana. Blue Air a gestionat aceasta criza impreuna cu agentia Graffiti PR. Pe zona operationala, Blue Air a gasit solutii prin crearea de rute ocolitoare, care treceau prin 7-8 tari pentru a ajunge la destinatie, sau rute “fusion”, care combinau transportul cu autobuzul si cu avionul.

“La nivel de comunicare, trebuia sa luptam pe trei fronturi simultan”, spune Mircea Tomescu (foto), managing director Graffiti PR. “Spatiile aeriene se inchideau si se deschideau de la o ora la alta, deci actualizarea situatiei pe toate canalele disponibile a fost o prioritate. Apoi, a trebuit sa explicam de ce norul venit tocmai din Islanda, de la vulcanul cu nume inexplicabil, ne afecta si pe noi. In cele din urma dar nu in ultimul rand, cand criza operationala se afla spre final (spatiul aerian urma sa se redeschida), criza de comunicare se afla la climax”.

Intr-un moment in care presa internationala vorbea despre declinul aviatiei, iar pasagerii isi pierdusera increderea in cel mai sigur mijloc de transport, Blue Air a realizat un zbor de test care sa demonstreze ca spatiul este sigur pentru trafic. “Am avut intreaga presa drept martor”, spune Tomescu.

Insa crizele pot aparea indiferent de domeniul de activitate al companiei. “Faptul ca publicul tau respinge layout-ul paginii de Facebook poate fi o criza la fel de mare ca paralizarea spatiului aviatic pentru o saptamana”, adauga seful Graffiti PR. Iar comunicarea de criza trebuie sa faca parte tot timpul din strategia de PR a brandurilor, asa cum oamenii ar trebui sa-si faca periodic analizele sau sa mearga la dentist.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri