Cele mai frecvente greseli in relatia companie-site
Ce trebuie sa iei in considerare inainte de reconstructia site-ului pentru Sarbatori
Cat costa un site de Sarbatori si ce companii intra in joc
Sfaturi practice
3 / 5

Cat costa un site de Sarbatori si ce companii intra in joc

Companiile care, de regula, fac aceste schimbari sunt cele de tip business to consumer (cele care se adreseaza consumatorului). Primele care adopta ”ajustari de sarbatori” sunt magazinele online. Acest lucru se intampla odata cu ajustarea ofertei de produse si a preturilor pentru perioada Sarbatorilor de iarna. Cu ajustari ceva mai directe vin companiile ale caror activitati online constau in crearea si cultivarea comunitatilor pe website-urile proprii, considera Ionut Militaru (foto).

“In mediul business to business, adoptarea acestei «sezonalitati» vizuale este inoportuna, deoarece de obicei in aceasta categorie activitatea scade destul de mult la finalul anului; mai mult decat atat, o astfel de abordare poate fi daunatoare imaginii companiei”, mai spune Militaru.

Reconstructia site-ului corporate pentru Sarbatori este o practica intalnita si in cazul companiilor din industriile bunurilor de larg consum, retail, domeniul hotelier, practic toti cei care conteaza pe vanzari mari in aceasta perioada, spune Calin Buzea.

Cat costa un site de Sarbatori?

Ionut Militaru, BrandTailors: In majoritatea cazurilor, modificarile vizuale au amploare scazuta, drept urmare costurile sunt mici, deoarece implica doar cateva ore de design si cateva ore de programare. Astfel, bugetul pentru asemenea schimbari nu este nici pe departe ridicat, vorbim, de fapt, de un buget minim sau chiar solutii in-house, daca este cazul. Dar nici daca serviciul este externalizat nu putem vorbi de costuri semnificative.

Calin Buzea, MRM Worldwide Romania: In functie de obiectivele si resursele angajate intr-un astfel de proiect, precum si de dimensiunea transformarii prin care se trece, costul poate incepe de la cateva sute de euro si poate ajunge pana la multe mii de euro.

Senior Interactive: Costurile depind de cat de mare este compania si cat de mari sunt schimbarile. Daca pui o caciulita de Mos Craciun pe logo costurile sunt minime; daca alegi sa “impodobesti” tot website-ul, sa faci si niste bannere tematice si sa dai si niste newslettere “de sarbatori” vei avea, evident, costuri mult mai mari.

Razvan Dumitru, InternetCorp: Daca ne referim strict la transformarea virtuala atunci costurile sunt repartizate in functie de tipul de resurse implicate. “Coafura de lux virtuala” poate ajunge si pana la 5.000 de euro, presupunand adaptarea pentru orice forma de comunicare online a identitatii de brand, pentru algoritmii reducerilor de pret, lichidarile de stoc, promotiile si concursurile care se vor realiza.

Doina Radicof, GreenPixel: Depinde ce transformare se vrea. Daca se alege o clasica ninsoare pe site sau o caciulita de Mos Craciun pe logo, costurile sunt minime, poate chiar inexistente. Insa daca vorbim intr-adevar de un proiect de sarbatori, atunci costurile vor varia in functie de complexitatea proiectului - dar si impactul va fi pe masura.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri