Cine a mai vandut marilor grupuri de comunicare
2 / 3

Cine a mai vandut marilor grupuri de comunicare

Toate cele patru grupuri mari de comunicare le nivel global, WPP, Omnicom, Interpublic si Publicis, au cumparat, in ultimii 20 de ani, participatii in agentiile romanesti, la diferite perioade dupa ce acestea s-au afiliat international si le-au preluat numele. In cateva agentii, grupurile globale sunt actionari unici.

Publicis Groupe:

Detine 34% din Leo Burnett & Target. Participatia a fost cumparata in 1997 de catre grupul American Bcom3, la doi ani dupa afilierea agentiei Target Advertising la reteaua Leo Burnett. Bcom3 a fost cumparat in 2002 de catre Publicis Groupe.

Detine 35% din agentia de media Starcom MediaVest Group, lansata in 2000.

A cumparat, in 2010, 51% din agentiile Publicis Romania, Focus Advertising si Publicis Events, la 15 ani de la afilierea Focus Advertising la reteaua Publicis Worldwide.

In 2011 va fi finalizata tranzactia cu Optimedia.

Pe piata romaneasca mai exista, in sistem de franciza, agentiile Saatchi & Saatchi si Zenith Media, in care Publicis Groupe nu este actionar.

Interpublic

Detine 62,3% din B.V. McCann Erickson (care reuneste agentia de creatie McCann Erickson si agentia de media Universal McCann). Interpublic a intrat in actionariatul McCann Erickson Romania in 1996, la un an dupa afilierea internationala a agentiei Clip Advertising, lansata in 1991.

In 2009 a cumparat 68,5% din agentia digitala MRM Partners si 68,5% din agentia de BTL Momentum. In 2013, Bogdan Enoiu, fondatorul McCann Romania, se va retrage din actionariatul agentiilor, urmand ca acestea sa fie preluate integral de catre Interpublic.

Detine, incepand din anul 1995, 20% din Lowe & Partners, agentie fondata in 1993 de catre Veronica Savanciuc, sub numele Plus Advertising. In 1994, Plus s-a afiliat retelei internationale Lintas, care a fuzionat 5 ani mai tarziu cu Lowe & Partners.

De asemenea, Interpublic este actionar minoritar, cu 20%, in agentia de media Initiative.

Omnicom

Detine, incepand din 1992, 20% din agentia Graffiti BBDO, fondata de Cristian Burci. Omnicom are acelasi procent de actiuni si la agentia Media Direction.

Este actionar integral al DDB Bucuresti si detine 90% din actiunile agentiei TBWA Bucuresti. DDB si TBWA detin, in proprtii egale, Omnicom Media Group, actionarul principal al agentiei de media OMD.

WPP

Detine integral agentiile Grey Worldwide Bucharest, Ogilvy & Mather, MediaCom, MEC Romania, Mindshare si Mather Communications.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri