Un pic de scadere si apoi un pic de crestere
Dilema 1: Va depasi online-ul printul?
Dilema 2: Mai are TV-ul loc de crestere?
Dilema 3: Cat de puternici vor deveni Facebook, Google si Yahoo pe piata romaneasca?
3 / 5

Dilema 2: Mai are TV-ul loc de crestere?

Castigatorul relativ al crizei pe piata de media a fost televiziunea. Dupa mai multe reduceri de preturi si discounturi atractive, TV-ul a ajuns sa-si creasca cota de piata de la mai putin de 62% in 2008 la aproape 65% in 2010.

Tendinta ar putea continua anul acesta. “Totul depinde de cat de eficient va ramane acest mediu in raport cu celelalte. Daca preturile vor mai scadea, atunci va continua sa atraga si mai multi jucatori, pana la consumarea a 100% din inventarul de GRPs (puncte de audienta – n.r.). Totusi nu cred in cresteri spectaculoase in acest moment ca si cota de piata in mix”, spune Cristian Mucichescu (foto) de la OMD.

“Cred ca TV-ul va continua sa conduca, ba chiar sa-si mareasca cota de piata, pe masura ce audienta creste usor”, spune Dora Strezova de la Danone.

Evolutia buna a TV-ului comparativ cu alte medii de promovare a alimentat o crestere a numarului de canale in ultimele luni din 2010. Astfel, in luna decembrie s-a lansat postul de stiri Romania Ta, controlat de Honorius Prigoana, si televiziunea generalista 10TV, a operatorului de cablu RCS&RDS. Anul acesta este asteptata lansarea Adevarul TV, reteaua de televiziune a trustului Adevarul Holding, care deocamdata emite doar online.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri