Un pic de scadere si apoi un pic de crestere
Dilema 1: Va depasi online-ul printul?
Dilema 2: Mai are TV-ul loc de crestere?
Dilema 3: Cat de puternici vor deveni Facebook, Google si Yahoo pe piata romaneasca?
4 / 5

Dilema 3: Cat de puternici vor deveni Facebook, Google si Yahoo pe piata romaneasca?

2011 este si anul in care toti ochii sunt indreptati catre gigantii Facebook, Google si Yahoo, care si-au intarit anul trecut pozitiile pe piata romaneasca, iar acum isi asteapta partea leului.

Astfel, reteaua de socializare Facebook, vedeta Internetului pe plan global, a ajuns sa detina in Romania 2,4 milioane de conturi, de la numai 500.000 de utilizatori la inceputul lui 2010.

Investitiile in publicitate vor urma comportamentul consumatorilor, iar Facebook, prin reprezentantul local de vanzari Httpool, va atrage o parte mai consistenta din bugetele advertiserilor.

Pe de alta parte, Google si Yahoo si-au reiterat intentiile de crestere pe piata locala. Google a deschis deja un birou local in urma cu cateva luni. “Este de asteptat sa se implice foarte mult in evanghelizarea produselor sale si a campaniilor de performance. De aceea, asteptam ca Google sa atraga bugete nu numai din cele deja existente ci sa contribuie activ la cresterea pietei de online in special pe zona de investitori mici dar foarte multi”, spune Bogdan Prajisteanu (foto), de la MEC Romania.

De asemenea Yahoo promite versiunea in limba romana a celebrului portal si va reprezenta, in opinia oamenilor de media, o destinatie importanta a bugetelor de publicitate.

“Piata de online din Romania a ajuns la acel nivel la care a reusit sa atraga atentia si apoi interesul greilor la nivel mondial”, spune Prajisteanu. “Spre deosebire de companiile locale, jucatorii internationali vin cu branduri care ii ajuta mult mai usor sa isi rentabilizeze audienta. Cota lor de piata va fi in mod clar din ce in ce mai mare in detrimentul jucatorilor locali”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri