'Daca incerci sa faci in Moldova doar branding e putin probabil ca vei supravietui'
Brandurile occidentale, bine primite de moldoveni
Branduri rusesti vs. branduri romanesti pe piata din Moldova
3 / 4

Branduri rusesti vs. branduri romanesti pe piata din Moldova

Majoritatea brandurilor, cu precadere cele din zona FMCG, ajung in Moldova via Moscova. Chiar daca nu sunt originare din Rusia, ele sunt create de companii multinationale pentru intreg spatiul ex-sovietic. Interbrew sau InBev, de exemplu, nu vor importa in Moldova brandurile pe care le cresc in piata din Romania, ci pe cele din Rusia.

Cel mai puternic producator de bere din Moldova, Efes Vitanta, este prezent cu brandurile Efes, Starii Melnik – o bere ruseasca cu traditie, care se bucura de succes si in Moldova, si Chisinau.- un brand local pe care Efes l-a valorificat, transformandu-l in cea mai vanduta bere de peste Prut. De asemenea, Carlsberg a lansat recent brandul local National.

“Un lucru care se va intampla precis este ca tot mai multe companii vor incerca sa dezvolte ceva pentru Moldova. Este un fenomen care probabil se va intampla tot mai des, cand brand managerii vor intelege ca exista oportunitati mai mari in lansarea brandurilor localizate decat in incercarea de a promova branduri facute pentru alte piete”, considera Boico.

Printre cele mai puternice branduri locale se numara Chisinau, Moldcell, bancile VictoriaBank, Banca de Economii, si diverse companii din media.

Cat despre prezenta brandurilor romanesti, aceasta s-a intarit odata cu lansarea Shopping MallDova, unde au inchiriat spatiu magazinele Diverta, No. 36, Steilmann, Leonardo, House of Art, Irina Schrotter. Alte companii romanesti care si-au anuntat intentia de intrare pe piata din Moldova sunt Mobexpert si Banca Transilvania. Moldova devine, incet, o piata tot mai interesanta, cu consumatori avizati.

"Consumatorul din Moldova se schimba si asta se intampla din mai multe motive. Exista factorul aspirational, la tinerii care au absolvit facultati si care au un set de valori complet diferite de cele ale generatiilor anterioare; sunt parintii care lucreaza in strainatate, si care vin de acolo cu unele valori. Situatia se schimba si Moldova se schimba", conchide Boico.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri