'Piata romaneasca are un potential imens, chiar daca vor exista scaderi in primul semestru'
Criza din 2001 a intarit PR-ul in Turcia
Stagnare pentru piata de romaneasca de PR
2 / 4

Criza din 2001 a intarit PR-ul in Turcia

Expertiza in situatii de criza este unul dintre principalele atuuri pe care s-au bazat partenerii Civitas Global Ketchum atunci cand au hotarat sa intre pe piata romaneasca. Reteaua Ketchum, prezenta in peste 50 de tari, si-a trasat de-a lungul timpului o serie de linii de “best practices” in comunicarea de criza, reunite intr-un Survival Kit, in timp ce Civitas si Global Tanitium se bazeaza pe experienta ultimilor ani pe pietele regionale.

Criza financiara care a lovit Turcia in 2001 a ajutat industria locala de PR, spune Ceyda Aydede (foto), presedinte Global Tanitim. “Criza a ajutat piata sa creasca si le-a facut pe companii sa inteleaga necesitatea PR-ului. Companiile turcesti au invatat ca trebuie sa aloce un minimum de buget comunicarii in vremurile de criza”.

“Pe piata noastra, companiile care au investit constant, chiar daca nu si-au marit bugetele, au avut rezultate foarte bune. Atunci cand ceilalti nu mai comunica, cei care o fac stralucesc”, spune Aydede, adaugand ca acelasi buget aduce un “return on investment” mai bun daca este utilizat in timpul crizei.

Comunicarea este, de altfel, domeniul in care romanii au cea mai multa incredere in aceasta perioada, arata un studiu realizat de Unlock Research pentru Civitas Global Ketchum. Potrivit studiului, consumatorii romani au incredere, in proportie de 61%, in comunicare, domeniu urmat de turism (59%), educatie (46%) si constructii (44%). Pe ultimele locuri in topul incerederii consumatorilor romani se afla agricultura (31%), publicitatea (30%) si sistemul financiar-bancar (27%).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri