De la invitati la evenimente la jucatori activi
Clientii ideali au business-uri sofisticate si mentalitatea potrivita
‘Vreau sa ma implic personal in auditarea agentiilor de media din Romania’
Pentru agentiile de publicitate, problema a devenit una de supravietuire
2 / 5

Clientii ideali au business-uri sofisticate si mentalitatea potrivita

O serie de contracte care au sanse sa fie semnate mai repede decat cele din telecom ar putea tine de domeniul real-estate. Futurelab se afla in negocieri cu 3 dezvoltatori de centre comerciale, care detin 6 malluri in intreaga tara. In acest caz, clientii au venit in cautare de ajutor.

“Exista o problema mare in industrie, s-au deschis prea multe shopping malluri recent si multe alte proiecte sunt in curs de dezvoltare. Dar comportamentul cumparatorilor nu s-a schimbat atat de repede. Si multe malluri au fost proiectate fara o analiza temeinica a pietei. In acest moment, au nevoie de ajutor. Pierd foarte mult cash, chiriasii sunt nemultumiti, se inchid magazine. Intr-un an, povestea poate deveni urata”, spune Stefan Kolle (foto).

Primele contracte cu dezvoltatorii de malluri ar putea fi incheiate in decursul lunii martie, cand Kolle va reveni in tara pentru un al doilea rand de prezentari.

Intre timp, Futurelab lucreaza deja la primul proiect semnat in Romania, lansarea unei divizii digitale a unei agentii de comunicare locale. In acest caz, consultantii ajuta la crearea unei strategii si a unui plan de dezvoltare a businessului.

In Romania, Futurelab isi alege companiile pe care le va aborda mizand pe o “combinatie de pragmatism si optimism”. In primul rand, trebuie sa fie businessuri din aria lor de expertiza, pentru ca negocierile sa decurga mai usor. De asemenea, clientii trebuie sa aiba o nevoie urgenta de ajutor. “N-o sa petrec doi ani incercand sa castig un client. Costa multi bani si energie sa faci asta (…) Daca vorbesc cu o companie din FMCG va dura inca sase luni pana ce vom semna contractul. Cu operatorii de malluri vom incheia contractele intr-o saptamana pentru ca vor sa incepem in 1 sau in 15 martie”, spune Kolle.

Nu in ultimul rand, clientii trebuie sa aiba mentalitatea potrivita. “Avand in vedere ca suntem putin ciudati, nu toata lumea intelege ce facem. Unii cred ca vorbim chineza, vor sa cheme tipii in camasi albe”, glumeste Kolle. Totusi, dupa acest criteriu, un client dintr-un domeniu mai sofisticat, cum e telecomul, este de preferat unuia cu un business mai simplu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri