De la invitati la evenimente la jucatori activi
Clientii ideali au business-uri sofisticate si mentalitatea potrivita
‘Vreau sa ma implic personal in auditarea agentiilor de media din Romania’
Pentru agentiile de publicitate, problema a devenit una de supravietuire
4 / 5

Pentru agentiile de publicitate, problema a devenit una de supravietuire

Consultantii Futurelab nu sunt mari sustinatori ai canalelor de comunicare traditionale, ai marilor grupuri de publicitate sau ai agentiilor de media. Stefan Kolle, care, la un eveniment din luna noiembrie spunea “advertsingul a murit, incepeti sa faceti marketing”, crede acum ca agentiile de publicitate se scalda in ape adanci.

“Nu as fi surprins daca unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel global da faliment. Este o panica totala. In interiorul grupurilor exista multe companii care se descurca bine: workshop-urile digitale, cele de strategie, one-on-one marketing. Dar grupurile, ca intreg, concediaza oameni cat de repede pot si cu toate astea sangereaza cash foarte tare. Am vazut agentii unde managing director-ul a devenit consultant pentru a-si castiga singur salariul”, povesteste Kolle.

Pana la urma, va fi mereu nevoie de grupuri de comunicare pentru ca industria are nevoie de multi oameni. Doar ca acestia se vor concentra pe lucruri diferite, cum ar fi supravegherea reputatiei online a brandurilor sau chiar actiuni care nu tin in mod traditional de marketing, cum ar fi imbunatatirea produselor si serviciilor clientului.

Kolle da exemplul unui producator de masini de lux pe care l-a sfatuit sa investeasca in trimiterea unor mecanici la domiciliul ori la locul de munca al clientului pentru a-i repara masina in loc sa-i ceara acestuia sa vina la service. “O sa-ti spuna ca sunt costuri prea mari. Dar stai putin, calculezi tot ce ai de castigat din asta? Transformi un consumator multumit intr-unul incantat. Si fii sigur ca data viitoare va veni tot la tine. Il transformi in promotorul tau, le va povesti prietenilor lui «n-o sa va vina sa credeti ce mi s-a intampat azi». Si daca mergi la el la birou, colegii se vor aduna la fereastra si se vor intreba ce naiba se intampla acolo. Calculeaza toate astea si vei vedea ca ai avea nevoie de o intreaga campanie TV, de un ad de o pagina intr-un ziar, pentru a obtine acelasi impact. Un impact de vanzari”.

“E nevoie sa regandesti multe lucruri, dar tot mai multe companii fac asta”, spune Kolle. “Trebuie sa ne uitam la cine plateste pe cine – poate ca departamentul de marketing ar trebui sa plateasca atelierul pentru a inchiria mecanici si sa vedem asta ca pe o campanie de marketing. Asta ar implica mult gandit”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri