De la invitati la evenimente la jucatori activi
Clientii ideali au business-uri sofisticate si mentalitatea potrivita
‘Vreau sa ma implic personal in auditarea agentiilor de media din Romania’
Pentru agentiile de publicitate, problema a devenit una de supravietuire
3 / 5

‘Vreau sa ma implic personal in auditarea agentiilor de media din Romania’

“Trimite-mi cheltuielile tale media de anul trecut si eu ti le trimit inapoi in 24 de ore, cu o varianta de cum poti economisi 10% si sa faci mai multi bani”, este una dintre promisiunile clasice ale Futurelab.

Stefan Kolle crede cu putere ca banii investiti in media – in special cele traditionale – pot genera rezultate mai bune daca li se aplica alte intrebuintari. La nivel de online, lucrurile ar functiona mai eficient daca media s-ar intalni cu creatia si ar lucra la aceeasi masa. Internetul rezolva si cea mai grava problema a pietelor de media – coruptia – prin faptul ca mare parte din bugetele de media ajung in Google AdWords.

In offline, situatia e mai complicata, crede Kolle. “Pietele de media buying sunt corupte, peste tot. Mizeria s-a infiltrat la toate nivelurile, astfel incat e vina tuturor si a nimanui. Bineinteles ca putem da vina pe agentiile de media pentru ca accepta comisioane si plicuri pe sub masa. Dar in acelasi timp trebuie sa dam vina pe clienti, care nu platesc agentiile de media. Agentiile de media nu pot trai din 0,3% din bugete”.

Potrivit raportului “Reconsidering the Advertising Industry”, realizat de Futurelab, dintre primii 50 de investitori in publicitate la nivel global, 91% considera ca procesul de media buying nu este suficient de transparent, iar 85% sunt convinsi ca agentia lor de media a incheiat dealuri in afara intelegerii cu clientul.

O solutie, chiar si pentru Romania, ar fi auditarea in masa a agentiilor de media. Futurelab a fost implicata recent intr-un astfel de demers in Rusia, unde o companie multinationala din FMCG a refuzat sa aprobe bugetul de marketing local fara un raport de auditare.

“Daca o poti face in Rusia ar trebui sa o poti face si intr-o tara membra UE. O vad ca pe o provocare personala implicarea, la un moment dat, in inceputul auditarii aici”, spune consultantul.

Auditarea media este o practica noua peste tot in lume, una dintre cele mai dezvoltate tari in acest sens fiind Marea Britanie, unde sunt auditate circa 40% din bugetele media, potrivit datelor Futurelab.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri