Optimismul raportului
Paid search-ul, 2-3% din totalul pietei
Noiembrie, luna cea mai bogata pentru publicitatea online
Evolutia pe formate de publicitate
Cui foloseste studiul IAB ?
2 / 6

Paid search-ul, 2-3% din totalul pietei

Pe de alta parte, cifra reala ar putea fi chiar mai mare, dat fiind ca raportul IAB nu acopera o serie de zone care atrag si ele investitii de publicitate. Cea mai importanta este publicitatea pe motoarele de cautare (paid search), domeniu unde Google inseamna peste 95% din piata. Cifrele Google pentru Romania nu apar in studiu deoarece compania americana nu a fost dispusa sa le dezvaluie. “Aceasta companie nu ofera datele respective decat in tarile in care e obligata sa o faca”, a precizat, in cadrul evenimentului Webclub, Ionut Oprea (foto), director executiv al IAB Romania.

Paid search-ul este estimat undeva la 2-3% din totalul pietei de publicitate online, procent asteptat sa creasca considerabil in urmatorii ani. “2008 a fost anul in care s-a investit prima data in search. Anul acesta, investitiile vor fi cel putin duble”, este de parere Valentin Oeru, executive manager al bursei de publicitate online TradeAds.

Studiul IAB ii omite si pe micii jucatori din piata (asa-numitii long tail). Aici sunt incluse si site-urile din alte judete decat Bucurestiul, care difuzeaza publicitatea platita de companii locale. Oeru da exemplul unui publisher cu doua site-uri locale, cu incasari de 100.000 euro din publicitate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri