'Clientii nu ne vor mai ieftini, ci mai flexibili '
'Preferam sa ramanem conectati cu economia mai mult decat cu piata de PR'
Ce asteapta piata de PR in urmatoarele 6 luni
3 / 4

Ce asteapta piata de PR in urmatoarele 6 luni

Urmatoarele luni ar putea aduce o dezghetare a bugetelor “puse la pastrare” de managerii mai prevazatori, la inceputul anului. Cu toate acestea, piata e inca departe de un reviriment, iar o accentuare a scaderii economiei in T4 ar putea sa-i aduca prejudicii majore. Dar rotitele vor continua sa functioneze.

“Nu cred ca pe piata de PR va exista un moment de liniste sumbra a la Hitchcock. Cand vorbim de un PIB de 120 miliarde euro (chiar si cu minus 10%), business-urile nu mai pot inchide comunicarea cu proprii consumatori. Vor exista bani, dar va fi mult mai greu sa ii castigi”, spune Mircea Tomescu (foto).

In urmatoarele luni, clientii vor cere tot mai des corelarea obiectivelor de PR cu cele de marketing. La final de 2009, mai multe companii isi vor reanaliza mixul de marketing si vor deschide noi portite de business pentru PR-ul la consumator. Dupa o perioada de promotii intensive, marketerii ar putea descoperi ca au consumat mult din valoarea brandului, si ca e momentul sa ridice indicatorii de brand in termeni de vizibilitate si reputatie.

Dincolo de asta, PR-ul va trebui sa-si modifice si forma de prezentare. “PR-ul va trebui sa furnizeze idei si povesti foarte puternice din punct de vedere continut (inclusiv vizual), astfel incat ele sa genereze in mod natural interes, audienta. Materialele «plictisitoare» vor lasa loc fie infotainmentului, fie articolelor din zona «quality»”, spune Tomescu.

Seful Pleon Graffiti mai crede ca, pe masura ce media clasica va pierde monopolul de intermediar al informatiei intre branduri si cititor, PR-ul va intra intr-o zona noua, cu zeci de retele de influentatori, off si online, care vor fi decisivi pentru trendurile de consum. “Ma astept ca la finalul lui 2009 sa existe o perioada de reconfigurare a portofoliului de servicii PR, in care zona clasica de «media relations» sa ajunga una de «influencer» relations”.

Potrivit Hortensiei Nastase, managing director Lowe PR, tendinta pietei este de a maximiza rezultatele unor eforturi financiare minime. “PR-ul este singurul care indeplineste simultan 3 criterii esentiale din punctul de vedere al oricarui client: este eficient, creativ si ieftin. Cu bugete optimizate, spaima de banal, curaj, creativitate si mult online, PR-ul romanesc va iesi cu fruntea sus si din 2009”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri