50% din venituri, generate de online
'Am construit o companie in care sa ne placa sa lucram'
2 / 3

'Am construit o companie in care sa ne placa sa lucram'

In luna septembrie, grupul Frank va anunta cativa clienti noi si va deschide un birou in Sofia. Tot atunci, compania din Romania va trage linie dupa primul an de activitate – un calcul ce ar trebui sa aiba rezultat pozitiv. Tranakas nu da detalii despre bugetele rulate in acest an. “Important e ca avem un business pe plus inca din primul an si ca modelul pe care l-am adoptat da rezultate”.

Antreprenorul sustine ca principalul scop al lui Frank nu e sa adune bani multi. “Eu am trecut prin multe companii de-a lungul anilor si am vrut ca asta sa fie un loc unde sa ne placa sa lucram. Nu ne focusam pe partea financiara, ci pe creativitate, vrem sa gasim oameni buni. Si atunci banii vor veni. Dar nu am pornit aceasta afacere ca sa facem bani. Am pornit-o ca sa putem face ceea ce stim ca e jobul nostru. Nu imi amintesc sa nu fi lucrat vreodata in publicitate”.

Intr-o perioada in care publicitarii romani ofera discursuri pragmatice, orientate spre business si metode de eficientizare, Tranakas are inca o prezentare boema a companiei pe care o conduce, si pe care vrea sa o cladeasca dupa “cultura Frank”: “Ne plac oamenii carora le place sa traiasca, nu cei carora le place sa munceasca din greu. Oamenii ar trebui sa isi ia vacante, sa citeasca carti reviste, sa mearga la cinema, sa calatoreasca in alte tari, sa interactioneze cu alti oameni. Nu ne plac oamenii care vin intr-o companie doar ca sa faca proiecte”.

Pentru urmatoarele luni, Tranakas isi propune sa-si intregeasca echipa, sa livreze clientilor proiectele promise pana la sfarsitul anului, sa castige clienti noi, dar si sa interconecteze mai bine birourile din Atena, Bucuresti si Sofia. Publicitarul considera ca prezenta pe aceste trei piete este un atu important pentru Frank, care ar putea crea, pentru clientii cu operatiuni in Romania, Bulgaria si Grecia, o singura campanie care sa poate fi declinata pe cele trei piete.

Pe termen lung, antreprenorul mizeaza pe mediul online, pe care il vede crescand constant in urmatorii 10 ani. Deocamdata, business-ul romanesc este o implicatie pe termen lung si va ramane, pentru Frank, headquartes-ul tuturor operatiunilor, datorita pozitiei centrale pe care o ocupa in Europa si al potentialului de crestere pe care il va avea piata romaneasca, chiar si dupa trecerea crizei. “Romanii mai au un lucru foarte important: pasiunea. Au energie, le place sa invete, se adapteaza la trenduri noi foarte repede. Pentru noi asta reprezinta o resursa foarte buna. Deci daca piata va fi aici, si noi vom fi aici”, conchide grecul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri