In 2010, presa s-ar putea intoarce la nivelul 2005-2006
Presa scrisa si capitolul ‘Probleme’
Sfaturi pentru colegii din presa
‘Nu cred in minuni’
2 / 5

Presa scrisa si capitolul ‘Probleme’

In opinia oficialului Edipresse, industria distributiei de presa este una arhaica, deficitara la capitolul investitii strategice, masurile luate fiind nesemnificative.

“Ideea ca Rodipet odata privatizat va deveni un distribuitor si un retailer strategic si profesionist pentru piata romaneasca nu s-a materializat, cel putin pana in prezent, pasii care s-au facut sunt foarte mici. Abia acum s-a adus de exemplu o masina automata de numarat retur. Suntem cu mult in urma altor industrii media”, declara Cristina Simion.

Totodata, pretul de coperta acceptat de piata locala este foarte mic. Spre exemplu, bulgarii au un nivel de trai inferior, insa platesc de trei ori mai mult, cel putin pe reviste, sustine Simion.

“Sunt gata sa plateasca mai mult pentru un produs de calitate. Romanii nu. Si este un razboi al preturilor joase care ne taie oportunitatile de profit tuturor. Daca psihologic nu esti pregatit sa dai 10-12 lei pe o revista, atunci sigur ca ne mentinem cu totii intre 4,9 si 7,9 lei cu cateva exceptii notabile de nisa foarte ingusta si profiturile din distributie sunt 0. Distributia ramane pentru presa scrisa modalitatea de a ajunge la consumator dar nu mai este din pacate o sursa de profit”, spune Cristina Simion.

In acest context, Edipresse nu a operat mariri de preturi pentru titlurile din portofoliu, fiind o masura “nejustificata”. Ajustarile de pret au loc doar atunci cand euro creste foarte mult, intreaga piata a publicatiilor periodice achizitionand hartie de import.

“In Romania, Letea produce numai hartie de ziar, deci suntem obligati sa aducem pretul de coperta la nivelul costurilor in euro. Dar sa incercam sa schimbam mentalitatea si comportamentul consumatorilor mai ales acum ar fi extrem de riscant.

Ce se va intampla anul acesta in presa scrisa romaneasca? “Cred ca vom asista la concentrarea mediatica”, opineaza Simion.

“Sunt prea multi jucatori pe piata si prea putini care sa fie cu adevarat puternici, care sa aiba o masa critica in negocierile atat cu distribuitorii cat si cu advertiserii. Si atunci sigur ca publisherii incearca sa-si concentreze fortele fie prin achizitii, fie prin aliante strategice, astfel incat in momentul in care discuta fie cu un distribuitor fie cu un advertiser sa aiba puterea de a conta in fata respectivilor parteneri de discutie. Daca nu, suntem intotdeauna in pozitia ca acestia sa se poata lipsi de cate unul dintre noi”, crede directorul general Edipresse.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri