Acceptarea de beneficii de la surse, o practica “normala” in Romania
Robert Turcescu: Fenomenul PR-ului pe bani a luat amploare de la inceputul crizei
Meseria jurnalistului, vanduta ca bonus pentru publicitate
Lista de solutii
3 / 6

"Daca nu poti face investigatie din cauza PR-istului, esti un jurnalist prost"

Mihai Coman (foto), decanul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii din Bucuresti, considera ca prezenta unui PR nu constituie un pretext pentru ca jurnalistul sa nu poata face o investigatie. De asemenea, PR-istii care blocheaza accesul jurnalistilor la informatie, sunt, la randul lor, “prosti”.

La acest fenomen contribuie si educatia de slaba calitate, oferita de “fabricile de diplome”, a spus decanul, care considera ca in urmatorii ani va avea loc un proces de “spalare” a diplomelor care nu sunt bine vazute cu ajutorul unor mastere scumpe.

Coman mai crede ca un studiu precum cel al Universitatii din Oklahoma, realizat pe baza raspunsurilor a 66 de jurnalisti si 127 de jurnalisti, este irelevant. “Riscam sa avem un plan al discursului si unul al realitatii. Si riscam sa intram in ceea ce noi cunoastem ca fiind un «dublu discurs». Un tip de discurs care a fost foarte popular inainte de ’89”.

Dr. Horst Avenarius, Fondator si Presedinte de onoare al Consiliului German de Etica in PR si fost director de comunicare BMW Germania, este de parere ca problema coruptiei poate fi remediata daca apar cazuri de transparenta totala din partea PR-istilor.

“Daca esti reprezentantul unei companii, trebuie sa-ti exprimi clar intentiile. Onestitatea in legatura cu intentiile noastre este la fel de importanta ca onestitatea in legatura cu actiunile noastre si cu informatiile pe care le furnizam”, a spus Avenarius.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri