CD-ul, mp3-ul si GSP-ul
Proiectul pilot
Plan de business hip-hop
2 / 4

Proiectul pilot

La inceputul lunii aprilie, Vlad Irimia a lansat prin casa sa de productie Legend Audio albumul de debut al artistului JerryCo. L-a lansat exclusiv online, printr-o platforma multimedia de unde poate fi descarcat de catre utilizatori. Gratuitatea e singura forma in care muzica va mai putea exista de acum inainte, spune rapper-ul, care impartaseste parerea unor analisti ai industriei muzicale internationale.

Pentru a porni totusi albumul cu un capital financiar, Irimia a implementat un concept destul de rar folosit pe piata romaneasca: brandingul. A batut pe la usile companiilor ca sa gaseasca una dispusa sa se asocieze cu albumul lui JerryCo si sa suporte astfel costurile de productie. I-a convins pe cei de la Dark Dog Energy Drink, un producator austriac de bauturi energizante, destul de mic pe piata romaneasca. Dark Dog le-a dat 30.000 euro pentru un contract pe un an, in schimbul carora brandul apare pe site-ul artistului si pe toate materialele legate de acest album.

Chiar daca stie cu nu i se vor deschide toate usile, mai ales din cauza genului muzical pe care il reprezinta, Irimia spune ca a observat totusi o schimbare in abordarea companiilor, in ultimii ani: “Se pare ca au inceput sa priveasca putin mai in perspectiva fata de cum o faceau acum 5-10 ani, cand se gandeau doar la ziua de maine. Vor sa-si creasca o baza de consumatori”. Iar daca ramai in mintea unui consumator ca un brand care a facut ceva bun pentru el, inclusiv faptul ca i-ai oferit un album gratis, vei avea avantaje in fata competitorilor tai, sustine Irimia. “Pentru ca lucrurile astea se tin minte”.

Independenta fata de casele de discuri le-a permis ca pentru realizarea videoclipului lui JerryCo sa incheie bartere: cu firma care le-a inchiriat masinile, cu cei care au furnizat locatiile de filmare, cu designerii care au oferit cateva tinute. Astfel au ajuns sa faca un videoclip, care in mod normal ar fi costat catre 30.000 euro, cu un buget de numai 3.000 de euro.

Avantajul acestui model este, potrivit lui Irimia, ca artistii nu au nevoie sa le ceara companiilor bugete uriase pentru proiecte de branding - uneori e vorba de echivalentul sumei investite in cateva spoturi TV. “Pentru a acoperi costurile de productie ale unui album, chiar si ale unui album B.U.G. Mafia, sumele raportate la ceea ce investesc companiile in mod normal in marketing si in publicitate sunt infime”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri