'Ca agentie de branding, e greu sa-ti schimbi modelul de afaceri'
Schimbare in produs, pret, distributie
3 din 4 consumatori si-au schimbat obiceiurile in recesiune
3 / 4

3 din 4 consumatori si-au schimbat obiceiurile in recesiune

Un studiu global realizat de agentia de media Initiative arata ca 75% dintre consumatori si-au schimbat obiceiurile de consum in timpul recesiunii. Reevalueaza orice cumparatura si o incadreaza in una din categoriile “nevoie” sau “dorinta”. Se gandesc mai in profunzime la produse ca niciodata.

“In ultimii 10-20 de ani am crezut ca, in general, consumatorii sunt inceti in termeni de schimbare a comportamentului, dar studiul ne arata ca atunci cand criza loveste oamenii se debaraseaza foarte rapid de obiceiurile anterioare”, spune Nicki Boswell, Head of Research Worldwide, Initiative.

Pe termen scurt, brandurile pot avea un avantaj daca ofera promotii. Insa pe termen lung trebuie sa schimbe modul in care li se adreseaza consumatorilor, sa aiba o abordare mai autentica.

Brandurile ar trebui sa le demonstreze consumatorilor ca sunt de partea lor, ca nu incearca doar sa le vanda ceva, ci ca se straduiesc sa-i ajute. Boswell da exemplul unui producator de paine care a scos pe piata un produs in cantitati mai mici, astfel incat sa se incadreze in bugetul saptamanal al familiei. De asemenea, Hyundai a lansat in Statele Unite o oferta prin care iti promite ca daca achizitionezi o masina si iti pierzi locul de munca in urmatoarele 12 luni, iti returneaza toti banii.

Mai mult, 70% dintre cei chestionati au declarat ca isi vor mentine obiceiurile de consum din prezent si dupa ce criza va lua sfarsit. “Oamenii vor cumpara din nou bunuri de lux odata ce se vor simti mai in siguranta din punct de vedere financiar, insa e clar ca au invatat sa aprecieze valoarea banilor, iar consumul in viitor va fi mai precaut”, conchide Boswell.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri